Στη Βουλή έφερε ο Τομεάρχης Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος τις σκιώδεις διαδικασίες και τα ερωτηματικά που γεννούνται για
τον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση και η αρμόδια Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
επέλεξε να διαχειριστεί και να κατανείμει τα κρατικά κονδύλια για τη διοργάνωση του
φετινού Ράλλυ Ακρόπολις.
«Από την Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού –
Motorsport Greece αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» στις 22 Αυγούστου 2024 τρεις
προσκλήσεις διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, συνολικού ποσού
570.200 ευρώ για αναγκαία έργα σχετικά με τη διοργάνωση του Ράλλυ. Καταληκτική
ημερομηνία για την υποβολή ενδιαφέροντος ήταν η 27 η Αυγούστου 2024, ενώ οι δύο από
τις τρεις προσκλήσεις διαπραγμάτευσης αφορούσαν έργα στο σημείο εκκίνησης του
αγώνα στη Λαμία. Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στη Διαύγεια, η πρώτη πρόσκληση
αφορούσε στο ποσό των 260.400,00€ σε έργα κατασκευής στο χώρο της αφετηρίας. Η
δεύτερη αφορούσε σε ποσό της τάξης των 148.600 ευρώ και αναφερόταν σε έργο
ειδικών μεταλλικών κατασκευών που θα χρησιμοποιηθούν ως κερκίδες, χωρητικότητας
2.500 θέσεων στο χώρο έναρξης του αγώνα. Ενώ η προθεσμία για την υποβολή
ενδιαφέροντος «έτρεχε» μέχρι τις 27/08/2024, φωτογραφικά ντοκουμέντα από το
σημείο εκκίνησης του Ράλλυ αποκαλύπτουν ότι τα εν λόγω έργα ήταν ήδη περατωμένα
πριν την 27 η Αυγούστου! Ζήτημα δημιουργείται επίσης και σε σχέση με τη διαδικασία
προσκλήσεων που ακολουθήθηκε. Παρά το ότι τα ποσά των έργων προς ανάθεση
ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ, αντί να ακολουθηθεί η σύννομη διαδικασία του ανοιχτού
διαγωνισμού, επιλέχθηκαν τρεις εταιρείες για κάθε πρόσκληση από τον ανάδοχο»,
ανέφερε ο Βουλευτής.
Στην Ερώτηση που συνυπογράφουν συνολικά 12 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο αρμόδιος
Υπουργός Αθλητισμού καλείται να απαντήσει στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:
1. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ποσά των έργων προς ανάθεση ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ, για
ποιους λόγους δεν έγινε ανοιχτός διαγωνισμός παρά επιλέχθηκαν τρεις εταιρείες για κάθε
πρόσκληση από τον ανάδοχο;
2. Με βάση ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι εν λόγω εταιρείες;
3. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχετική προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος και προσφορών
για τα αναγκαία έργα του Ράλλυ Ακρόπολις έληγε στις 27/08/2024, πώς δικαιολογεί τα
σχετικά βίντεο στα οποία φαίνεται ότι αρκετές από τις αναγκαίες εργασίες είχαν ήδη
πραγματοποιηθεί πριν την εκπνοή της προθεσμίας;

4. Με βάση ποια διαδικασία έγιναν και ποιος πλήρωσε για τις εργασίες αυτές;
5. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μία αθλητική διοργάνωση που λαμβάνει
χώρα σε ετήσια βάση, για ποιο λόγο η διοργανώτρια αρχή προχώρησε στη δημοσιοποίηση
των προσκλήσεων μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη του Ράλλυ; Δεν θα μπορούσε
να συμβεί αυτό μήνες πριν, μέσω της διαδικασίας ανοιχτού διαγωνισμού;
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
ΘΕΜΑ: Ερωτηματικά και σκιώδεις διαδικασίες με φόντο το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους παλαιότερους και σημαντικότερους αγώνες
μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ξεκίνησε να διοργανώνεται το 1951 και πλέον αποτελεί μέρος
του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Μάλιστα θεωρείται από τα πιο απαιτητικά
και ανταγωνιστικά Ράλλυ του πρωταθλήματος.
Μέσα από μια διαδρομή σημαντικά διαφοροποιημένη συγκριτικά με εκείνες των
προηγούμενων ετών, το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις έλαβε χώρα στις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου,
ως ο δέκατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2024, με έδρα
εκκίνησης την πόλη της Λαμίας.
Από την Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού – Motorsport
Greece αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια» στις 22 Αυγούστου 2024 τρεις προσκλήσεις
διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, συνολικού ποσού 570.200 ευρώ για
αναγκαία έργα σχετικά με τη διοργάνωση του Ράλλυ. Καταληκτική ημερομηνία για την
υποβολή ενδιαφέροντος ήταν η 27 η Αυγούστου 2024, ενώ οι δύο από τις τρεις προσκλήσεις
διαπραγμάτευσης, αφορούσαν έργα στο σημείο εκκίνησης του αγώνα.
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στη Διαύγεια, η πρώτη πρόσκληση αφορούσε στο ποσό
των 260.400,00€ σε έργα κατασκευής στο χώρο της αφετηρίας. Προβλεπόταν κατασκευή
«αψίδας κεντρικής εισόδου», όπως επίσης και «σημαίες», «κολώνες», δημιουργία
κατάλληλης «εσωτερικής περίφραξης» και «εξωτερικής περιμέτρου» όπου θα
τοποθετηθούν μεταξύ άλλων οι ταμπέλες των χορηγών, τα banners των ειδικών διαδρομών
κλπ.
Η δεύτερη από τις προσκλήσεις αφορούσε σε ποσό της τάξης των 148.600 ευρώ και
αναφερόταν σε έργο ειδικών μεταλλικών κατασκευών που θα χρησιμοποιηθούν ως
κερκίδες, χωρητικότητας 2.500 θέσεων στο χώρο έναρξης του αγώνα.
Ζήτημα δημιουργείται από το γεγονός, ότι ενώ η προθεσμία για την υποβολή
ενδιαφέροντος «έτρεχε» μέχρι τις 27/08/2024, φωτογραφικά ντοκουμέντα από σχετικό
ρεπορτάζ 1 αποκαλύπτουν ότι τα εν λόγω έργα ήταν ήδη περατωμένα πριν την 27 η
Αυγούστου!

1 https://www.in.gr/2024/08/27/politics/apokalypsi-proskliseis-gia-peratomena-erga-ypodomis-ypsous-600-
xil-eyro-gia-rali-akropolis-video/

Σύμφωνα με τα σχετικά αποκαλυπτικά βίντεο, όλα τα περιγραφόμενα αναγκαία στην
πρώτη πρόσκληση (αψίδες, σημαίες, κολώνες, περιφράξεις) είχαν ήδη τοποθετηθεί πριν
την εκπνοή της προθεσμίας για προσκλήσεις διαπραγμάτευσης. Το ίδιο ισχύει και για τις
αναγκαίες κατασκευές όπως περιγράφονται στη δεύτερη πρόσκληση. Όλες ολοκληρωμένες
πριν τη λήξη της προθεσμίας.
Η τρίτη πρόσκληση αφορούσε την «Παροχή υπηρεσιών ειδικών ψηφιακών εκτυπώσεων
στο χώρο διεξαγωγής της Υπερειδικής διαδρομής του Ράλλυ Ακρόπολις 2024 στη θέση
«Σ.Ε.Α Σείριος» για τις ανάγκες της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου
Αθλητισμού». Ο προϋπολογισμός έφτανε τα 161.200,00€.
Ζήτημα δημιουργείται επίσης και σε σχέση με τη διαδικασία προσκλήσεων που
ακολουθήθηκε, παρά το ότι τα ποσά των έργων προς ανάθεση ξεπερνούν τις 30.000 ευρώ.
Αντί να ακολουθηθεί η σύννομη διαδικασία του ανοιχτού διαγωνισμού, επιλέχθηκαν τρεις
εταιρείες για κάθε πρόσκληση από τον ανάδοχο.
Την ίδια ώρα, παρά το γεγονός ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μία αθλητική διοργάνωση που
λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η διοργανώτρια αρχή
προχώρησε στη δημοσιοποίηση των προσκλήσεων μόλις δύο εβδομάδες πριν από την
έναρξη του Ράλλυ.
Οι παραπάνω διαδικασίες γεννούν ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο η Κυβέρνηση
και το αρμόδιο Υπουργό επιλέγει να διενεργεί τους απαραίτητους διαγωνισμούς και να
κατανείμει τα κρατικά κονδύλια.
Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί μία αθλητική διοργάνωση παγκόσμιας αναγνώρισης. Οι
σκιώδεις διαδικασίες που φαίνεται να ακολουθήθηκαν για την πραγματοποίηση των
αναγκαίων για τη διενέργεια του φετινού Ράλλυ έργων, δεν ταιριάζουν στο κύρος του
θεσμού και δημιουργούν κίνδυνο ανεπανόρθωτης έκθεσης της χώρας διεθνώς.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ποσά των έργων προς ανάθεση ξεπερνούν τις 30.000
ευρώ, για ποιους λόγους δεν έγινε ανοιχτός διαγωνισμός παρά επιλέχθηκαν τρεις
εταιρείες για κάθε πρόσκληση από τον ανάδοχο;
2. Με βάση ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι εν λόγω εταιρείες;
3. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχετική προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος και
προσφορών για τα αναγκαία έργα του Ράλλυ Ακρόπολις έληγε στις 27/08/2024,
πώς δικαιολογεί τα σχετικά βίντεο στα οποία φαίνεται ότι αρκετές από τις
αναγκαίες εργασίες είχαν ήδη πραγματοποιηθεί πριν την εκπνοή της προθεσμίας;
4. Με βάση ποια διαδικασία έγιναν και ποιος πλήρωσε για τις εργασίες αυτές;
5. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι μία αθλητική διοργάνωση που
λαμβάνει χώρα σε ετήσια βάση, για ποιο λόγο η διοργανώτρια αρχή προχώρησε
στη δημοσιοποίηση των προσκλήσεων μόλις δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη

του Ράλλυ; Δεν θα μπορούσε να συμβεί αυτό μήνες πριν, μέσω της διαδικασίας
ανοιχτού διαγωνισμού;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Δούρου Ρένα
Καραμέρος Γεώργιος
Μάλαμα Κυριακή
Μπάρκας Κων/νος
Παπαηλιού Γεώργιος
Παππάς Πέτρος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Τσαπανίδου Πόπη

Προηγούμενο άρθροΕκδήλωση του Συντονισμού Συλλογικοτήτων Βόλου: «Η ψυχική υγεία στο απόσπασμα» – Πότε θα πραγματοποιηθεί
Επόμενο άρθροΦαρμακοβιομηχανία και ασθενείς πληρώνουν τα 6 στα 10 φάρμακα